16 februari, 2011

Pollykladdkaka


Den här kakan alltså... Tanken var att den skulle hamna i mina klasskompisars små magar, men det blev ändrade planer. Jag har dock gått omkring och fantiserat om denna kaka ända sen jag råkade på receptet och var tvungen att slänga ihop den ändå, bara för att testa (det är faktiskt tentavecka så nyårslöftet är officiellt pausat veckan ut...) Helt galet god var den i alla fall, seg, kladdig och chokladig... Vad kan man mer begära?

Receptet till kakan hittade jag på Söta saker där det fanns med bland bidragen till månadens sötsak!

5 kommentarer:

  1. Vojne! Hur gott såg inte det där ut att vara då :P Ska bli kul o ses snart gums :D

    SvaraRadera
  2. ÅH vad GOTT!!! Jag är gravid - kan nästan va en ursäkt för att slicka på skärmen! *asg*
    Hittade din fina blogg via familjeliv! ;)
    Klart jag följer! Kolla gärna in o följ min tramisga blogg med! www.meekatt.com

    SvaraRadera
  3. Åh, Karin vilket fint tips! Ska ju baka ikväll så kanske kanske blir det en sådan kaka :-)

    Har du vägarna förbi K-håla någonting vore det jättekul attr träffas!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du bakade pollykakan och att den blev så god!! Tack för att du länkar till min blogg :)

    SvaraRadera
  5. Mums, mums , mums karin! bjud mig! okey?

    SvaraRadera